Graag wil ik wat meer vertellen over de optie showcasepagina’s op LinkedIn. Het is mogelijk om via uw bedrijfspagina op LinkedIn een of meerdere showcasepagina’s te maken. Op een showcasepagina kunt u een specifieke dienst of product belichten. Stel u bedient zowel mensen op de zakelijke markt als op de particuliere markt. Via twee verschillende showcasepagina’s kunt u beiden doelgroepen apart benaderen.
Een showcasepagina staat op zichzelf maar is altijd gekoppeld aan een bedrijfspagina. De showcasepagina heeft zijn eigen volgers, eigen inhoud en is zelfstandig te vinden via de zoekbalk op LinkedIn. Op de bedrijfspagina komt een lijstje te staan met de verschillende showcasepagina’s. Hoe kunt u nu een showcase pagina maken?
U gaat hiervoor naar uw bedrijfspagina en klikt u op het driehoekje naast “Tools voor beheerders”. Onder het kopje “Bereik” staat “Showcasepagina maken”. Als u hierop klikt, gaat LinkedIn samen met u stap voor stap de pagina invullen.
Ik zou zeggen als u duidelijk verschillende producten, diensten en/of doelgroepen heeft, gebruik dit dan maar zorg ervoor dat de pagina’s goed gevuld worden. Het werkt alleen maar averechts wanneer u dit niet goed bijhoudt.