Ik heb gemerkt dat veel mensen die een Excel bestand met meerdere tabbladen moeten opslaan in PDF alleen het tabblad opslaan waar ze op dat moment toevallig staan. Het lukt ze niet om alle tabbladen in één PDF bestand op te slaan.
Om dit te doen, gaat u als volgt te werk. Ik ga er trouwens hierbij vanuit dat u de tabbladen al zo heeft gemaakt dat u de betreffende informatie netjes kunt uitprinten. Zie hiervoor anders één van mijn eerdere tips.
U gaat naar “Bestand” en kiest dan “Opslaan als”. Via “Bladeren” zoekt u de gewenste locatie op om het bestand in op te slaan. U kiest nu bij “Bestandsnaam” de gewenste naam. Bij “Opslaan als” kiest u “PDF”. Een extra ‘venster’ opent zich nu eronder.
Hier kunt u klikken op “Opties” en bij de vraag “Wat wilt u publiceren?”, vinkt u “Gehele werkblad” aan. U krijgt nu het totale Excel bestand in PDF en kunt u het met een gerust hart rondsturen.