Sommige onder u hebben een dubbel LinkedIn account dan wel profiel. U heeft bijvoorbeeld in het verleden ooit een profiel opgezet, de gegevens kwijtgeraakt en vervolgens een nieuwe gemaakt. Dit gebeurt veel mensen. Het probleem hierbij is dat als u gezocht wordt op LinkedIn beiden accounts zichtbaar zijn. Men weet nu niet wat het juiste account is. Dit geeft veel verwarring. Maak daarom nooit twee accounts aan.

Dit probleem is op twee manieren oplosbaar:  één LinkedIn account sluiten of  de LinkedIn accounts samenvoegen. Hier behandel ik de eerste oplossing. De tweede oplossing staat in een andere tip.

Als u geen wachtwoord meer heeft van het te sluiten account, kunt u dit opvragen als u nog wel het e-mailadres weet. Vervolgens wordt het naar u toegestuurd. Weet u niet meer het e-mail adres, dan kunt u dat vragen aan de eerstegraads netwerkconnectie van het account. Dit staat namelijk bij uw profiel onder “Contactgegevens”. En anders moet u contact opnemen met de LinkedIn helpdesk.

Ik ga nu vanuit dat u bij het te sluiten account kunt. Dus dat u weet welk wachtwoord en welk e-mailadres erbij hoort. Als u bent ingelogd bij het account dat u wilt sluiten, gaat u via het driehoekje onder uw foto naar “Instellingen en privacy”. Vervolgens kiest u links voor “Accountvoorkeuren” en daarna “Accountbeheer”. Nu ziet u de optie “Account sluiten”. Als u hierop klikt, legt LinkedIn duidelijk uit hoe u het account kunt sluiten.

Terug naar alle LinkedIn-tips