Een dag uit het leven van een freelance officemanager – 21 september 2016

’s Morgens eerst mijn zonen om 8 uur naar school. Daarna aan de slag voor een opdrachtgever (nummer 1): werken aan een online CRM systeem (adressenbestand). Echter, er moesten ook nog afspraken gemaakt worden voor deze opdrachtgever, dus die eerst gedaan en daarna werken aan het CRM.

Om 09:15 in de auto voor een afspraak in Bussum voor werkoverdracht voor een nieuwe opdrachtgever (nummer 2). Afspraak liep uit (45 minuten), maar was zeer nuttig en gezellig. Onderweg naar huis gebeld of er iemand thuis was aangezien mijn jongste zoon met een vriendje zo thuis zou komen. Gelukkig was mijn man al thuis, dus ik kon doorrijden naar de drukker waar ik posters en ander materiaal voor een opdrachtgever (nummer 3) moest ophalen en ook meteen maar langs de postbus gereden voor deze opdrachtgever.

Thuisgekomen, bleken we een lekkage te hebben in de badkamer en kon ik meteen de lunch maken zodat mijn man de lekkage kon verhelpen). Aangezien ik om 13:00 gebeld zou worden door een opdrachtgever (nummer 1) in verband met het CRM, besloot ik maar mijn lunch staand op te eten. De opdrachtgever belde uiteindelijk niet, maar stuurde een e-mail met de discussiepunten waarop ik kon reageren (liefst vanmiddag).

Terwijl ik met mijn reactie bezig was, ging opeens de telefoon. Een opdrachtgever (nummer 3); het hotel waar ik die avond zou gaan slapen in verband met een opdracht in Eindhoven, had geen kamers voor ons voor woensdagnacht maar voor donderdagnacht geboekt. Gelukkig was er al een ander hotel gevonden, maar of ik iedereen op de hoogte wilde brengen. Dus het werk van opdrachtgever (nummer 1) werd aan de kant geschoven en ik begon met bellen en mailen.

Na een klein uurtje was alles weer geregeld en kon ik weer eventjes verder met mijn werk waar ik mee bezig was. Ik zou namelijk zo een skype gesprek krijgen met een opdrachtgever (nummer 4). Opeens bleek mijn laptop (waar ik altijd mee skype) niet meer te werken. Hij wilde niet meer opstarten. Uiteindelijk heb ik het gesprek gevoerd met de telefoon in de ene hand en een pen om notities te maken in de andere hand. Ook dit gesprek duurde langer dan gepland. De laptop werd daarna snel naar beneden gebracht met de woorden “Hij doet het niet meer en hij moet vanavond werkend mee, kan jij alsjeblieft dit oplossen?”

Opeens was het kwart over vijf en had ik nog een kwartier over voordat we zouden eten en had ik meer werk dan dat ik in dat kwartier af zou krijgen.

En wat doe je dan? Normaal gesproken zou ik na het eten doorgegaan zijn (niet echt gezellig voor het gezin, maar soms kan het niet anders). Echter, ik moest die avond nog naar Eindhoven en ik had nog niet ingepakt of wat dan ook. Dus ’s avonds werken zat er niet in. Na een diepe zucht, mijn agenda erbij gepakt, prioriteiten gesteld en een nieuwe planning voor de komende dagen en week gemaakt.

Ik kon rustig gaan eten, daarna inpakken en vertrekken naar Eindhoven met een gemaakte laptop (tip als een computer zegt dat hij moet updaten, moet je dat wel een keertje doen…).

Als je nieuwsgierig bent wat ik in Eindhoven heb gedaan, kan je naar mijn Facebookpagina https://www.facebook.com/uwofficemanager.nl/ voor de foto’s.